søndag den 1. februar 2009

No. 1



Jeg vågnede søndag morgen forventningsfuld op til Australian Open finalen 09, Verdens nr. 1 mod verdens nr. 2

Det var en super spændende og velspillet fem-sæts finale. For Roger Federer ville en sejr betyde, at han vil nå sin 14. Grand slam titel og dermed nå op på Pete Sampras rekord.
En sejr for Rafael Nadal ville være hans første Australien Open trofæ, og dermed den første spaniers nogensinde.
På trods af Nadal om fredagen havde spillet den længste kamp i Australian Opens historie mod sin landsmand Fernando Verdasco på hele fem timer og fjorten min., var det alligevel Nadal der viste mest overskud og løb med sejren over Federer.
Roger Federer lod følelserne sidde uden på tøjet, da kampen sluttede, kunne han ikke samle sig da han skulle holde sin tale til publikum, det eneste han fik sagt var; God it´s killing me.
Nadal viste sig som en sand og ydmyg sportsmand og sagde således til Federer; Just remember you´re a great champion and you´re one of the best in history and for sure you´re going to match Sampras.

Verdens to bedste underholdte os i en fantastisk finale og jeg ville lyve hvis jeg ikke indrømmede at det rørte mig at se to så store verdensstjerner vise deres følelser så åbenlyst.. Flere af den slags!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar